تحلیل قابلیت اعتماد سازه‌ها با استفاده از روش‌های شبیه‌سازی ترکیبی

(چکیده مقاله) :
Abstract :

توانایی‌های فراوان روش‌های شبیه‌سازی مونت‌کارلو موجب کاربرد روزافزون آن‌ها در حل مسائل مختلف قابلیت اعتماد سازه‌ها شده است. این روش‌ها بر پایه تولید نمونه‌هایی تصادفی به‌منظور شبیه‌سازی پیشامدها و برآورد نتایج آن‌ها استوارند. دستیابی به‌دقتی معین مستلزم تعداد قابل‌توجهی از عملیات شبیه‌سازی می‌باشد. با اتخاذ رویکردهای مختلف می‌توان با تعداد کمتری از نمونه‌ها به‌دقت‌های قابل‌قبولی دست یافت. روش نمونه‌گیری با اهمیت (ISM) و روش اسید ریاضی مشروط (CEM) ازجمله این روش‌هایند که توانایی‌های بالانی در مسایل قابلیت اعتماد سازه‌ها از خود نشان داده‌اند. در این مقاله برای محاسبه قابلیت اعتماد سازه‌ها یک روش ترکیبی ارائه گردیده و با ترکیب CEM , ISM به ارائه الگوریتمی که از راندمان بالایی در محاسبه قابلیت اعتماد برخوردار است پرداخته‌شده است. در این روش با استفاده از توانایی‌های بالای ISM و با استفاده از الگوی شکل بهینه‌ی تابع نمونه‌گیری، علمیات نمونه‌گیری در CEM انجام و مقدار احتمال خرابی برآورد می‌گردد. مثال‌های ارائه‌شده در مقاله نشان‌دهنده‌ی راندمان بالای این روش ترکیبی پیشنهادی در حل مسایل قابلیت اعتماد می‌باشند. کارایی بسیار خوب این الگوریتم در حل مسایل قابلیت اعتماد تابع زمان سازه‌ها با حل یک مسأله واقعی نشان داده شده است.

(توضیحات تکمیلی) :

(توضیحات تکمیلی) :
Description :

مقاله علمی پژوهشی فارسی و غیر ISI
مقاله با فرمت Word به همراه فایل رایگان Pdf اصلی
سال انتشار1383
تعداد صفحات فایل ورد : 26
تعداد صفحات فایل اصلی پی دی اف: 17

Authors / Descriptions(نویسندگان/توضیحات): سال انتشار1383 – مقاله علمی و پژوهشی / محسنعلی شایانفر1، ابراهیم ثنایی2، سعید محمدزاده3
Sent date(تاریخ ارسال) : 1398/01/12  |   4/1/2019
Number of visits(تعداد بازدید): 1207
Key words (کلمات کلیدی): قابلیت اعتماد سازه‌ها، روش مونت‌کارلو، نمونه‌گیری با اهمیت، امید ریاضی مشروط، زوال مقاومت، پل راه‌آهن.
Number of pages(تعداد صفحات) : 26
نظرات کاربران در مورد این آگهی
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نگردیده است .
ارسال پیام

مقالات مرتبط